دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » نگران بیدارشدن غول خفته گردوغبار تالاب گاوخونی هستم/اصفهان، مدیر توانمند در میراث فرهنگی ندارد

استاندار اصفهان:

نگران بیدارشدن غول خفته گردوغبار تالاب گاوخونی هستم/اصفهان، مدیر توانمند در میراث فرهنگی ندارد

کد خبر: 10538

استاندار اصفهان با تأکید بر نگرانی از گردوغبار ناشی از خشکسالی تالاب گاوخونی گفت: بستر خشک تالاب گاوخونی غول خفته ای است که بیدار شدن آن سبب می شود تا بخش  وسیعی از فلات مرکزی کشور با چالش جدی  روبه رو شود.

رخدادشهر: سید رضا مرتضوی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص پیگیری  موضوع آلودگی هوای استان در سطح ملی گفت: در تلاشیم تا با پیگیری های انجام شده بتوانیم سهم بهتری از حقابه تالاب گاوخونی را تامین کنیم، چرا که بستر خشک تالاب گاوخونی یکی از اصلی ترین مراکز تولید گردو غبار و آلودگی در استان اصفهان است.

مرتضوی در پاسخ به پرسش رخدادشهر برنامه ریزی برای تکمیل رینگ چهارم، تخصیص بودجه برای خط2 مترو، خرید300 داستگاه اتوبوس و نوسازی ناوگان تاکسیرانی را بخشی از فعالیت های انجام شده برای کاهش آلودگی هوا شهر اصفهان عنوان کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به جابه جایی 53 واحد آلاینده و تعطیلی 40 کوره آجر پزی در سال گذشته ادامه داد: سال گذشته برای مقابله با آلودگی هوا تفریبا مصرف مازوت در استان اصفهان به کمترین میزان رسید.

مرتضوی در خصوص ضرورت تشکیل قرارگاه مقابله با آلودگی هوا در استان اظهار داشت: با توجه به ضرورت پیگیری مستمر و نظام مند برنامه ها و اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با آلودگی هوا این قرارگاه از دی ماه سال گذشته پیرو برنامه ریزها و برنامه های در دست اقدام در این حوزه آغاز به کار کرد.

صنایع مسئول 20 درصد آلودگی هوای اصفهان 

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 20 درصد آلودگی هوا استان ناشی از فعالیت مراکز صنعتی است، گفت: سال گذشته ذوب آهن و نیروگاه شهید منتظری به عنوان 2 واحد صنعتی بزرگ آلاینده اخطارهای در خصوص رعایت استاندارهای محیط زیستی دریافت کردند.

مرتضوی با اشاره به اینکه کیفی ترین سوخت کشور در استان اصفهان توزیع می‌شود، گفت: پروژه گوگرد زدایی پالایشگاه اصفهان که با حضور ریاست‌جمهوری افتتاح شد از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا است.

 

 اصفهان، مدیر توانمند در حوزه میراث فرهنگی ندارد

مرتضوی درخصوص گلایه از عدم ثبات در مدیریت میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره یکی از 2 راهبرد اصلی استان است و تلاش شده با تشکیل کارگروه های مختلف در توسعه این مهم اقدام کنیم، برای مثال اخذ مصوبه برای واگذاری کارخانه ریسباف از بانک ملی به میراث فرهنگی یکی از همین اقدامات است.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت ثبات مدیریت در تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان ادامه داد: یک نگاه در انتصاب مدیران استانی وجود دارد و اینکه در هماهنگی با استاندار وزیر مدیر پیشنهادی را معرفی کند. البته این روش در برخی مواقع سبب ایجاد تنش می شود. البته در خصوص معرفی مدیر برای میراث فرهنگی درخواست استان از وزیر معرفی مدیری توان مند با دانش و تخصص بود که تجربه کار در حوزه میراث فرهنگی را داشته و نسب به مسائل این حوزه اشرافیت کامل داشته باشد. دوره قبل مدیر توانمندی معرفی شد اما بنا به درخواست خودشان و موافقت استان جابه جا شدند.

مرتضوی ادامه داد: اولویت نخست برای مدیریت بر میراث فرهنگی استان انتخاب فردی توانمند از داخل استان بود که این مهم محقق نشد و در نهایت وزیر آقای کرم زاده را که یکی از مدیران کارآمد در این حوزه هستند را معرفی و استان هم پس از بررسی توانمندی ها با ایشان موافقت کرد. به گفته وزیر میراث فرهنگی ایشان رتبه اول مدیریت در حوزه میراث فرهنگی در کشوراند.

توقف کاهش ذخیره آب در آبخوان راهکار استان برای مقابله با فرونشست 

استاندار اصفهان با تاکید بر کسری آبخوان در حوضه زاینده رود ادامه داد: به منظور مقابله با فرونشست در گام نخست تلاش شده تا با برنامه ریزی روند کاهش ذخیره آب را در آبخوان متوقف و در گام دوم به سمت احیای آبخوان حرکت کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به فعالیت مدیریت استان در هر دو گام به صورت همزمان ادامه داد: در حال حاضر 25 برنامه در دو گام تعریف شده در حال اجرا است و تلاش می کنیم در کمترین زمان ممکن پروژه های تامین آب استان به نتیجه برسند.

سرمایه گذاری استان برای تولید 2 هزار مگاوات برق از انرژی تجدیدپذیر  

استاندار اصفهان با بیان اینکه در گذشته مدیران برای آینده برنامه ریزی نداشته و بلند مدت فکر نکرده اند، گفت: متاسفانه زمانی وزیر نیرو در دوره ای مطرح کرده است که برای 10 روز هوای گرم در سال نیاز به نیروگاه نداریم. همین تفکر و عدم آینده نگری سبب شده تا امروز در تامین برق برای صنعت و برق خانگی با مشکل روبه رو باشیم.

مرتضوی ادامه داد: خاموشی های متعدد درسال 1399 سبب گلایه بسیاری از شهروندان در استان شده بود اما با روی کارآمدن دولت سیزدهم این رویکرد تغییر و راهبردها بر اساس آینده نگری برنامه ریزی و اجرایی شد.

مرتضوی با اشاره به افتتاح سیکل ترکیبی سال گذشته در استان با حضور رییس جمهور گفت: در تلاش هستیم تا به سمت تراز انرژی در استان حرکت کنیم.

استاندار اصفهان سرمایه گذاری برای تولید 2 هزار مگاوات برق از طریق انرژی های تجدید پذیر را یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در جهت تراز کردن انرژی دانست و ادامه داد: در تلاش هستیم تا با همکاری بخش صنعت با اجرای برنامه های کوتاه مدت مانند تغییر شیف کاری در ساعت های پیک مصرف و ... خاموشی در بخش صنعت و شهری را به حداقل کاهش دهیم.

 

نقش موثر رسانه در پیگیری مطالبات مردمی

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

مرتضوی ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است. وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد. وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش رخدادشهر، استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ استان کمال قدردانی را داریم. دکتر مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونسیتی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

انتهای پیام/

  

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید